СОШ №10 Средняя общеобразовательная школа №10

Социально-психологическая служба

2023-2024-жылындагы  окутуу процессинде окуучуларга психологиялык жактан комок корсотуу максатында томондогу психологиялык диагностикалык иш чараларды откоруу планы.

Психологиялык-падагогикалык иш чаранын темасыИш чаранын максаты жана мазмунуАткаруу моонотуЖооптуу
1Мектепте жаны кабыл алынган окуучулар менен тийиштуу педагогикалык жана адаптациялык иш чараларын аткаруу (5-11-кл).1.Мектепте конуу этабында балдарга психологиялык жактан колдоо коргозуу;

2. Ар бир окуучунун психологиялык-социалдык абалын аныктоо;

СентябрьПсихолог, кл.жетекчилер
2Улантмалуулуктун орчундуу проблемалары (5-9-кл).1Улантмалууктун терс натыйжаларын алдын алуу (предметтик мугалимдер менен иштешуу);

2 Улантмалуулукка карата адаптациялык багыттагы механизм иш чараларды откоруу;

СентябрьПсихолог,

Предметтик мугалимдер

3Кесипке багыт беруу иш чаралардын откоруу. (бутуруучу 9-11-кл).1 Окуучулардын жондомдуулукторун, кесиптик кызыгууларын аныктоо;

2Кесип тууралу маалымат беруу менен балдар тандап алган окуу жайлары менен алдын ала тааныштыруу;

3 «дуйнолук кесип» лекция отуу;

4. «кесип тандоого таасир тийгизген корунуштор» лекция отуу;

5. 9-11-кл. окуучуларына келечектеги кесибин таандоого жардам, кенеш беруу;

6. «Темперамент жана кесип» окуучуларын темпераменттин аныктоо менен кесипке багыт беруу;

Жыл ичиПсихолог, кл.жетекчилер
4Мектептеги психологиялык проблемалардын аныктоо жана алдын алуу учун педагогдор арасында чогулуш-жыйын откоруу.1. Мектеп окуучулардын арасында ар кандай психологиялык муноздогу проблемаларды аныктоо;

2Ото шок, тунт, агрессивдуу, журуш-турушу начар, окууча жетеше албаган ж.б. проблемалары бар балдардын себебин аныктоо жана иштешуу;

3. Ата-энелер менен иштешуудо педагогторго жардам беруу;

 

Жыл ичиПсихолог
5Ар бир окуучу оз темпераментин аныктап алуусуна жана андагы терс корсоткучтордон арылуусуна жардам беруу. (5-11-кл).1. Окуучулардын темпераментин, ага ылайыктуу ар бир окуучу менен жекече иш алып баруу;

2.Окуучуларды мунозундогу жеке озгочолугун аныктай билууго, тузулгон кырдаалга жараша озунун журуш-турушун козомолдоого уйротуу;

3.«Сиздин темпераментиниз кандай?» тест алуу;

Сентябрь

Октябрь

Психолог
6Класс биримдигин аныктоо. (Сишордун методикасын колдонуу). 6-кл1.Окуучулардын класс аралык биримдигин аныктоо методикасын отуу;

2.Ар бир окуучунун классына жана классташтарына болгон мамилелерин изилдоо;

3.Класстагы окуучулардын ынтымактуулугун, биримдигин бекемдоого жетишуу;

ОктябрьПсихолог,

класс жетекчилер

7Мунозу оор балдар менен жекече иш жургузу. (5-11-кл)1.Анкета, тест, суйлошуу, байкоо жургузуу.ОктябрьПсихолог
8Социалдык жактан оор уй-булолордун белгилерин диагноздоо, аларга тийиштуу жардам коргозуу. (5-11-кл)1.Окуучуга болгон ата-эненин тарбиясын, козомолун аныктоо;

2. «Менин уй-булом» суротун тарттыруу;

3. Балдар менен ангемелешуу, кенештерди беруу,  туура багытка жолдоо;

Тузулгон кырдаал боюнчаПсихолог,

Соц.педагог

9Оспурум кургактын психологиясы: озгочолуктор жана кыйынчылыктар менен иштешуу. (7-8-9-кл)1.Оспурумдордун откоол мезгилиндеги психологиялык кризистерден женил чыгууга жардам беруу.

2. «менин ички досторум жана менин ички душмандарым»

3. «стресс менен курошуу зарылбы?» тест.

НоябрьПсихолог
10Озуно-озу ишенуу жана  «Мен-концепсиясын» жогорулатуу. (7-8кл)1 Озуно канчалык денгээлде ишенерин тест аркылуу аныктоо;

2. Окуучулардын оз мудоосун, турмуштагы оз ролун калыптандыруу жана жеке  инсандык онугуусун арттыруу;

3. «Озу менен озу болуу кыйын» тренинг сабак.

4Окуучунун озуно-озу баа беруу, озун озу сыйлоосун онуктуруу;

5.Озун-озу жонго салууга, байкоо жургузууго, козомолдоого уйротуу;

ЯнварьПсихолог
11Сабакка жетише албаган окуучулар менен жекече иштешуу. (5-11-кл)1. Окуучулардан сабакка жетишпей жаткандыгын себептерин аныктоо;

2.Окуучуга билим алууга шарттарын, мугалим менен болгон мамилесин жана мунозундогу озгочолукторго маани беруу;

3.Ар бир окуучу менен жекече суйлошуу;

4.Окуп уйронууго болгон мотивдин доминантын аныктоо;

5. Окуу ишмердигинде жетишпоону азайтуу;

6.Психологиялык-педагогикалык жургузуу;

Чейрек аралыкПсихолог,

класс жетекчилер

12Мектептеги окуучулар менен иштоодо психокоррекциялык методдору колдонуу. (4-5-кл)1. Трудотерапия, сказкотерапия жана игротерапия методдорун колдоону.Жыл ичиПсихолог,

класс жетекчилер

13Мектепте окуучулардын журуш-турушуна байкоо жургузуу. (5-11-кл)1.Мектепте окуучулардын биримдигин чындоо, ынтымакка чакыруу;

2. «Достук жылмаюдан башталат» тренинг сабак отуу.

3. Ич ара жана коомдук конфликтерди алдын алуу, болтурбоо;

4.     Ич ара жана коомдук конфликттерди алдын алуу, болтурбоо;

Жыл ичиПсихолог
14Мунозу оор, журум-туруму начар балдар жана алардын ата-энелери менен иштешуу. (5-11-кл)1.Мунозу оор, журум-турум начар окуучулардын абалын изилдоо жана тарбиялоо;

2.Балдардын оз алдынча болуусун жогорулатуу жана кантролдоо.

Жыл ичиПсихолог
15Рэкетчилик актуалдуу проблема.1.Рэкетчиликтин коомдогу корунушу тууралуу маалымат беруу.

2.«Рэкетчилик инсандын калыптануусундагы психологиялык проблема» лекция.

3. «Сенин укуктарын жана милдеттерин» сабак отуу.

4.Мектептеги рэкетчилик» тест

5.«Жардам бергиле, мен коркунучтамын» тренинг сабак.

6. «Кырдаалды туура баалоону кантип уйронуу керек» конугу, сабак.

Жыл ичиПсихолог

Тарбиялык завуч

16Профилактикалык максаттагы иш чаралар. (5-11кл)1.ВИЧ/СПИД, туберкулез ж.б оорулар жонундо «Биринчи байлык ден-соолук» темасында доклад окуу, тегерек стол откоруу.

2. Наркомания, алкоголизмди алдын алуу, «Тамеки, насывайдын зыяндуулугу» тренинг сабак откоруу;

3.Девианттык журуш-туруштарды (суицид, укук бузуучулук, кылмыштуулук) алдын алуу максатында талкуу сабак откоруу;

4. Компьютердик коз карандылык  денгээлин аныктоо, алдын алуу;

5.Медицина кызматкерлери менен жолугушуу жургузуу;

Жыл ичиПсихолог

Мед кызматкерлери

Тарбиялык завуч

 

17Консультацияга кайрылган окуучулар менен жекече иш алып баруу.1.Окуучулардын жекече психологиялык проблемаларын аныктоо жана чечууго жардам беруу;

2.Т.К.К. кабылган окуучуларга психологиялык комок колдоо корсотуу.

Жыл ичиПсихолог
18«Менин эн суйуктуу жана начар коргон сабагым» тестирлоо жана маектешуу. (5-7-кл)1.Окуучунун сабакка болгон мамилесин жана кызыгуусун аныктоо;

2.Предметтик мугалимдерге болгон мамилесин аныктоо;

ОктябрьПсихолог
19Суицидди алдын алуу иш чаралары.1. Суицид боюнча маалымат беруу;

2.Суицидке кабылуунун себептери жана алдын ала дарылоо;

Жыл ичиПсихолог
20Окуучулардын эмоционалдык-когнитивдик сферасын онуктуруудо оюн сабактарын , проекттик методикаларын, ролдук оюндардын психологиялык мааниси.1.Башталгыч класстын окуучулары менен психология сабак аркылуу таанып билуу процесстерин калыптандыруу иштерин жургузуу.

2.Окуучунун жекече жондомдулукторун аныктоо жана онуктуруу.

3.Окуучулардын эске тутуусун онуктууруго психологиялык конугулоорду жазатуу.

Жыл ичиПсихолог
21Кылмыштуулукту алдын алуу иш аракеттери.1.«Озгочолукту баалоону уйронобуз» конугуу сабак.

2.«Уруулук жаман илдет» талкуу сабак.

3 «Зордук зомбулук» темасында иш чараларды откоруу.

Жыл ичиПсихолог

Тарбиялык завуч

ИДН инспектору

22Мугалимдердин психологиялык  абалына конул буруу жана кенеш беруу.1.Профессионалдык милдеттерин аткаруу кезиккен психологиялык проблемаларды талкылоо.

2.Психологиялык-эмоционалдык реакция конугуулорун уйроту.

3.«Сиздин нервиниз кандай?» тест

Жыл ичиПсихолог
23Окуучулардагы тынчсыздануу, аргессивдуулук проблемаларына конул буруу. (7-9-кл)1.Окуучулардын агрессивдуулугун аныктоо боюнча тесттерди откоруу жана психологиялык кенеш беруу.АпрельПсихолог
24Окуучуларды толеранттуулукка, чыдамдуулукка, боорукерликке тарбиялоо. (8-11-кл)1. «Конфликтке жакынсызбы?» тест алуу

2. «Конфликт» темасында сабак отуу.

Жыл ичиПсихолог
25Бир жыл ичиндеги мектеп ичиндеги психологиялык иш чаралар боюнча жыйынтыктоочу документтерди даярдоо.1. Жургузулгон иш чараларга анализ жургузуу.МайПсихолог
26Келерки жаны окуу жылына карата иш чараларга план тузуу.1 Каалоолорду жана сунуштарды эске алуу менен психологмялык иштерди андан ары онуктуруу.АвгустПсихолог

Психолог                     Оморова С.Ы.