2023-2024-жылындагы окутуу процессинде окуучуларга психологиялык жактан комок корсотуу максатында томондогу психологиялык диагностикалык иш чараларды откоруу планы.
№ | Психологиялык-падагогикалык иш чаранын темасы | Иш чаранын максаты жана мазмуну | Аткаруу мооноту | Жооптуу |
1 | Мектепте жаны кабыл алынган окуучулар менен тийиштуу педагогикалык жана адаптациялык иш чараларын аткаруу (5-11-кл). | 1.Мектепте конуу этабында балдарга психологиялык жактан колдоо коргозуу; 2. Ар бир окуучунун психологиялык-социалдык абалын аныктоо; | Сентябрь | Психолог, кл.жетекчилер |
2 | Улантмалуулуктун орчундуу проблемалары (5-9-кл). | 1Улантмалууктун терс натыйжаларын алдын алуу (предметтик мугалимдер менен иштешуу); 2 Улантмалуулукка карата адаптациялык багыттагы механизм иш чараларды откоруу; | Сентябрь | Психолог, Предметтик мугалимдер |
3 | Кесипке багыт беруу иш чаралардын откоруу. (бутуруучу 9-11-кл). | 1 Окуучулардын жондомдуулукторун, кесиптик кызыгууларын аныктоо; 2Кесип тууралу маалымат беруу менен балдар тандап алган окуу жайлары менен алдын ала тааныштыруу; 3 «дуйнолук кесип» лекция отуу; 4. «кесип тандоого таасир тийгизген корунуштор» лекция отуу; 5. 9-11-кл. окуучуларына келечектеги кесибин таандоого жардам, кенеш беруу; 6. «Темперамент жана кесип» окуучуларын темпераменттин аныктоо менен кесипке багыт беруу; | Жыл ичи | Психолог, кл.жетекчилер |
4 | Мектептеги психологиялык проблемалардын аныктоо жана алдын алуу учун педагогдор арасында чогулуш-жыйын откоруу. | 1. Мектеп окуучулардын арасында ар кандай психологиялык муноздогу проблемаларды аныктоо; 2Ото шок, тунт, агрессивдуу, журуш-турушу начар, окууча жетеше албаган ж.б. проблемалары бар балдардын себебин аныктоо жана иштешуу; 3. Ата-энелер менен иштешуудо педагогторго жардам беруу;
| Жыл ичи | Психолог |
5 | Ар бир окуучу оз темпераментин аныктап алуусуна жана андагы терс корсоткучтордон арылуусуна жардам беруу. (5-11-кл). | 1. Окуучулардын темпераментин, ага ылайыктуу ар бир окуучу менен жекече иш алып баруу; 2.Окуучуларды мунозундогу жеке озгочолугун аныктай билууго, тузулгон кырдаалга жараша озунун журуш-турушун козомолдоого уйротуу; 3.«Сиздин темпераментиниз кандай?» тест алуу; | Сентябрь Октябрь | Психолог |
6 | Класс биримдигин аныктоо. (Сишордун методикасын колдонуу). 6-кл | 1.Окуучулардын класс аралык биримдигин аныктоо методикасын отуу; 2.Ар бир окуучунун классына жана классташтарына болгон мамилелерин изилдоо; 3.Класстагы окуучулардын ынтымактуулугун, биримдигин бекемдоого жетишуу; | Октябрь | Психолог, класс жетекчилер |
7 | Мунозу оор балдар менен жекече иш жургузу. (5-11-кл) | 1.Анкета, тест, суйлошуу, байкоо жургузуу. | Октябрь | Психолог |
8 | Социалдык жактан оор уй-булолордун белгилерин диагноздоо, аларга тийиштуу жардам коргозуу. (5-11-кл) | 1.Окуучуга болгон ата-эненин тарбиясын, козомолун аныктоо; 2. «Менин уй-булом» суротун тарттыруу; 3. Балдар менен ангемелешуу, кенештерди беруу, туура багытка жолдоо; | Тузулгон кырдаал боюнча | Психолог, Соц.педагог |
9 | Оспурум кургактын психологиясы: озгочолуктор жана кыйынчылыктар менен иштешуу. (7-8-9-кл) | 1.Оспурумдордун откоол мезгилиндеги психологиялык кризистерден женил чыгууга жардам беруу. 2. «менин ички досторум жана менин ички душмандарым» 3. «стресс менен курошуу зарылбы?» тест. | Ноябрь | Психолог |
10 | Озуно-озу ишенуу жана «Мен-концепсиясын» жогорулатуу. (7-8кл) | 1 Озуно канчалык денгээлде ишенерин тест аркылуу аныктоо; 2. Окуучулардын оз мудоосун, турмуштагы оз ролун калыптандыруу жана жеке инсандык онугуусун арттыруу; 3. «Озу менен озу болуу кыйын» тренинг сабак. 4Окуучунун озуно-озу баа беруу, озун озу сыйлоосун онуктуруу; 5.Озун-озу жонго салууга, байкоо жургузууго, козомолдоого уйротуу; | Январь | Психолог |
11 | Сабакка жетише албаган окуучулар менен жекече иштешуу. (5-11-кл) | 1. Окуучулардан сабакка жетишпей жаткандыгын себептерин аныктоо; 2.Окуучуга билим алууга шарттарын, мугалим менен болгон мамилесин жана мунозундогу озгочолукторго маани беруу; 3.Ар бир окуучу менен жекече суйлошуу; 4.Окуп уйронууго болгон мотивдин доминантын аныктоо; 5. Окуу ишмердигинде жетишпоону азайтуу; 6.Психологиялык-педагогикалык жургузуу; | Чейрек аралык | Психолог, класс жетекчилер |
12 | Мектептеги окуучулар менен иштоодо психокоррекциялык методдору колдонуу. (4-5-кл) | 1. Трудотерапия, сказкотерапия жана игротерапия методдорун колдоону. | Жыл ичи | Психолог, класс жетекчилер |
13 | Мектепте окуучулардын журуш-турушуна байкоо жургузуу. (5-11-кл) | 1.Мектепте окуучулардын биримдигин чындоо, ынтымакка чакыруу; 2. «Достук жылмаюдан башталат» тренинг сабак отуу. 3. Ич ара жана коомдук конфликтерди алдын алуу, болтурбоо; 4. Ич ара жана коомдук конфликттерди алдын алуу, болтурбоо; | Жыл ичи | Психолог |
14 | Мунозу оор, журум-туруму начар балдар жана алардын ата-энелери менен иштешуу. (5-11-кл) | 1.Мунозу оор, журум-турум начар окуучулардын абалын изилдоо жана тарбиялоо; 2.Балдардын оз алдынча болуусун жогорулатуу жана кантролдоо. | Жыл ичи | Психолог |
15 | Рэкетчилик актуалдуу проблема. | 1.Рэкетчиликтин коомдогу корунушу тууралуу маалымат беруу. 2.«Рэкетчилик инсандын калыптануусундагы психологиялык проблема» лекция. 3. «Сенин укуктарын жана милдеттерин» сабак отуу. 4.Мектептеги рэкетчилик» тест 5.«Жардам бергиле, мен коркунучтамын» тренинг сабак. 6. «Кырдаалды туура баалоону кантип уйронуу керек» конугу, сабак. | Жыл ичи | Психолог Тарбиялык завуч |
16 | Профилактикалык максаттагы иш чаралар. (5-11кл) | 1.ВИЧ/СПИД, туберкулез ж.б оорулар жонундо «Биринчи байлык ден-соолук» темасында доклад окуу, тегерек стол откоруу. 2. Наркомания, алкоголизмди алдын алуу, «Тамеки, насывайдын зыяндуулугу» тренинг сабак откоруу; 3.Девианттык журуш-туруштарды (суицид, укук бузуучулук, кылмыштуулук) алдын алуу максатында талкуу сабак откоруу; 4. Компьютердик коз карандылык денгээлин аныктоо, алдын алуу; 5.Медицина кызматкерлери менен жолугушуу жургузуу; | Жыл ичи | Психолог Мед кызматкерлери Тарбиялык завуч
|
17 | Консультацияга кайрылган окуучулар менен жекече иш алып баруу. | 1.Окуучулардын жекече психологиялык проблемаларын аныктоо жана чечууго жардам беруу; 2.Т.К.К. кабылган окуучуларга психологиялык комок колдоо корсотуу. | Жыл ичи | Психолог |
18 | «Менин эн суйуктуу жана начар коргон сабагым» тестирлоо жана маектешуу. (5-7-кл) | 1.Окуучунун сабакка болгон мамилесин жана кызыгуусун аныктоо; 2.Предметтик мугалимдерге болгон мамилесин аныктоо; | Октябрь | Психолог |
19 | Суицидди алдын алуу иш чаралары. | 1. Суицид боюнча маалымат беруу; 2.Суицидке кабылуунун себептери жана алдын ала дарылоо; | Жыл ичи | Психолог |
20 | Окуучулардын эмоционалдык-когнитивдик сферасын онуктуруудо оюн сабактарын , проекттик методикаларын, ролдук оюндардын психологиялык мааниси. | 1.Башталгыч класстын окуучулары менен психология сабак аркылуу таанып билуу процесстерин калыптандыруу иштерин жургузуу. 2.Окуучунун жекече жондомдулукторун аныктоо жана онуктуруу. 3.Окуучулардын эске тутуусун онуктууруго психологиялык конугулоорду жазатуу. | Жыл ичи | Психолог |
21 | Кылмыштуулукту алдын алуу иш аракеттери. | 1.«Озгочолукту баалоону уйронобуз» конугуу сабак. 2.«Уруулук жаман илдет» талкуу сабак. 3 «Зордук зомбулук» темасында иш чараларды откоруу. | Жыл ичи | Психолог Тарбиялык завуч ИДН инспектору |
22 | Мугалимдердин психологиялык абалына конул буруу жана кенеш беруу. | 1.Профессионалдык милдеттерин аткаруу кезиккен психологиялык проблемаларды талкылоо. 2.Психологиялык-эмоционалдык реакция конугуулорун уйроту. 3.«Сиздин нервиниз кандай?» тест | Жыл ичи | Психолог |
23 | Окуучулардагы тынчсыздануу, аргессивдуулук проблемаларына конул буруу. (7-9-кл) | 1.Окуучулардын агрессивдуулугун аныктоо боюнча тесттерди откоруу жана психологиялык кенеш беруу. | Апрель | Психолог |
24 | Окуучуларды толеранттуулукка, чыдамдуулукка, боорукерликке тарбиялоо. (8-11-кл) | 1. «Конфликтке жакынсызбы?» тест алуу 2. «Конфликт» темасында сабак отуу. | Жыл ичи | Психолог |
25 | Бир жыл ичиндеги мектеп ичиндеги психологиялык иш чаралар боюнча жыйынтыктоочу документтерди даярдоо. | 1. Жургузулгон иш чараларга анализ жургузуу. | Май | Психолог |
26 | Келерки жаны окуу жылына карата иш чараларга план тузуу. | 1 Каалоолорду жана сунуштарды эске алуу менен психологмялык иштерди андан ары онуктуруу. | Август | Психолог |
Психолог Оморова С.Ы.